keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

ylimielisyys

Ehkä mä korjaan teille nyt jotain. Ensinnäkin mä EN ole kultalusikka suussa syntyny, enkä oo lellitty kakara. Jos oisitte lukenu mun viime blogin missä selviää aika paljo mun asioita nii tietäisitte niitä faktoja. Ne asiat tulee ajan mittaan tässäkin blogissa selville, mutta kiltit ihmiset jotka luulette että oon lapsi joka saa kaiken haluamansa nii asia ei ole noi enkä todellakaa elä mitään "prinsessojen täydellistä elämää "

Ite oon aina pyrkiny siihen, etten arvostele ihmistä ulkonäön perusteella tai varsinkaan sen perusteella mitä oon joskus kyseisestä henkilöstä kuullu. Se ei vaikuta siihen , et tuomitsisin sen ihmisen heti. Niiku sanoin nii ennakkoluulot pois. Jos joku on jostain jotain mieltä ei tarkota sitä, et sun pitää olla samaa mieltä.

Kysymyksiähän pyörii.. Mitä tarkoitetaan ylimielisyydellä ? Minkälaista on ylimielinen käyttäytyminen ?
Oon ite huomannu mun joistain kavereistaki sen ylimielisyyden. Kiinnostaa vaan omat asiat, ite on tärkeempi, ei kuuntele muita vaa selittää vaan ittestään.. ei kukaan jaksa kuunnella/katella semmosta. Suoraan sanottuna ylimielinen ihminen on itsekäs.

Ite en nimittäin ainakaa ymmärrä ihmisiä keitten maailma pyörii vaan siinä oman navan ympärillä, jos itellään on kaikki hyvin nii sitte on kaikilla. Ei välitetä paskaakaa muista. Mä en ainakaa arvosta itsekeskeisiä ihmisiä tai varsinkaa niitä ketkä arvostelee muita vaan, koska luulee ite olevansa parempi. Kellään ei oo varaa arvostella toista, koska kukaan ei oo täydellinen. Ei kukaan oo syntyny täydelliseks, eikä kenestäkään tuu täydellinen . 
Jos on oikeesti nii itsevarma, että tietää olevansa kaunis, omistavan hyvän kropan ja luulee muutenki olevan haluttu niin okei ymmärrän asian tähän asti, mut en ymmärä et miks pitää muita alentaa oman "paremmuuden" takia.

Sanon tän vaan, koska ennakkuloojen takia ja sen takia millasen käsityksen ihmiset musta on saanu ulkonäön yms perusteella on aivan väärä. Kuulen usein sitä, et " hei sä oot aivan erilainen ku kuvittelin " .. Musta saa ihmiset usein väärän kuvan.

Jokainen ihminen on arvokas. Miettikääpäs omaa käytöstänne pikkuse !

8 kommenttia:

  1. Totta !! Ennakkoluulot on niiii harmillinen asia :/:/

    VastaaPoista
  2. Hyvä postaus ja täyttä asiaa!:)

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Kuka on väittäny että oot syntyny kultalusikka suussa?

    VastaaPoista
  4. no en ny nimellä rupee mainitsemaan tässä :)

    VastaaPoista
  5. Mahtava postaus! Muutenki tosi kiva blogi, liityin lukijaksi :)

    VastaaPoista