torstai 27. kesäkuuta 2013

Liian laiha, Liian iso ?

Mun on nyt pakko kolmatta kertaa tänään tulla tänne kirjottaa..Nimittäin yhestä mielipide asiasta ku lihavuus/laihuus..



Tullu huomattua, että tämmöset ns vähän tukevat ihmiset, ku lisäilee facebookkiin kuvia missä näkyy maha yms. Sit kirjotellaan siihen kuvaan, että " kiva maha , kato mun mahaa " 'Pitääkö se kuva lisätä, jos se ei miellytä ? Tai jos oot ittes mielestä lihava nii pitääkö sitte vetää turpaan kaikkea hyvää ja sit ihmetellä, että miks lihoo.


Sama juttu näillä , jotka on laihoja ku korviin tulee aina et " yhyy oon nii läski " .. Tiiättekö te ihmiset, jotka oikeesti ootte laihoja, että vähä isompi ihminen tekis ehkä mitä vaa, että sais sen vartalon mikä teillä on ja te valitatte siitä, että ku ootte nii isoja ettei ees kehtaa pitää tiukkoja vaatteita päällä.



On ihmisiä keillä on anoreksia tai on muuten vaa pieni kokoinen ollu pienestä asti. Ne on asioita mille ei voi mitää ja pitää vaa elää sen kaa.  Ei mun mielestä oo mitenkää hienoa, että kylkiluut sojottaa paidan läpi ja kasvot rupee menee sisäänpäi, saati sitte että tulee lonkkaluut housujen läpi ja jalat on ku pulkannarut. Onko se jotenki hienoa kateltavaa, oikeesti ? Ihmisessä pitää olla jotai mistä ottaa kii ja naisella pitää olla muodot.
Mä oisin mielummin ite ainaki pikkusen isokokosempi, ku liian laiha. Vai mitä te sanotte ?



Mun tarkotus ei todellakaa oo loukata ketää .. On tullu huomattua nyt tässä, että jotku "esittää/leikkii" että " emmä pysty syömää tota, mä lihon", " oksennan aina ku syön jotai" ..hei cmooon oikeesti !


Mä tiedän ihmisiä, jotka on käyny läpi tätä. Vaikeaa anoreksiaa. Se aika oli suoraansanottuna yhtä helvettiä. Piti kattoa koko aja mitä laittaa suuhunsa, siis jos ees laitto jotain suuhunsa. Aamulla ensimmäisenä lenkille ja illalla viimesenä lenkille. Sä olit oman elämäs vanki. Sua kontroloitiin. Sä et kontroloinu itseäs. Et tehny omia päätöksia, vaa olit vanki sille anoreksialle. Siitä ei ollu pääsya pois. Sitä ei oo kiva kattoa vierestä. Mä uskon, että kukaan joka oikeesti tietäis miltä se tuntuu ei halu kokea sitä. Se on raskasta, koska ei ite tajua olevansa sairas. Ei sitä ymmärrä, vaikka läheiset sanoo että " sä oot sairas, sä tarvit apua " . Sillo ei todellakaa oo oma ittensä. Syyttää kaikkia muita siitä mihin jamaan on menny. Ku kattoo peilii näkee pelkän läskikasan, vaikka oikeesti on vaa pelkkää luuta ja nahkaa. Luut tulee esii joka ruuminosasta. Ei oo läskistä tietoakaa. Ei se mee sinne omaa päähä, koska niiku sanoin oot oman elämäs vanki.
Kannattaa miettiä oikeesti, jos jollain on tämmösiä ongelmia, että mihin se pahimmassa tapauksessa menee. Sen läpi käyminen ei oo mitään semmosta mitä te haluisitte. Mä oon auttanu nii monia ihmisiä kellä tämmösiä ongelmia on. En halu, et sitä tapahtuu kellekkää. Ainakaa niille, ketkä mulle on läheisiä



Mun pointti on vaa tässä, että jokainen on täydellinen siinä vartalossa minkä on saanu.. Ei sitä tarvi ruveta muokkaa ja se, että itsemurhia tai tämmösiä ei todellakaan kannata vartalon takia ees ajatella. Te ette halu käydä läpi sitä. 

kuvat otettu täältä : weheart it                                                                             KIITOS

19 kommenttia:

  1. Hyviä pointteja tekstissäs! Oot selvästi ajatellu asiaa paljon :)


    ❤: http://kehvelijehnakas.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Osaat kyllä vahvasti tuoma oman mielipitees esille. :) Omassa elämässäni oon joutunu paljon pohtimaan näitä asioita ja oon itse sairastanut nuoruudessani syömishäiriötä, niin koen nämä asiat aika tärkeiks, siltä kannalta, etten halua, että kukaan joutuis kärsimään samaa mitä minä. Ulkonäköpaineet on nykypäivänä todella kovat ja uskon, että monilla nuorilla tytöillä on oikeasti ongelmia ulkonäkönsä kanssa. He ovat epävarmoja ulkonäöstään ja ehkä sen takia hakevat huomiota juuri tuolla tavalla mitä kuvailit (vähän pyöreämmät lisäävät itsestään kuvia ja valittavat mahaansa tai sitten älyttömän laihat valittavat liian lihavaa ulkomuotoaan. En nyt tiedä voiko sitä suoraan sanoa huomion hakemiseksaan, koska siitä tulee monesti negatiivinen kuva. Ehkä parempi ois kuvata tuota, että he haluavat olla hyväksyttyjä, he haluavat kuulla, että he kelpaavat juuri sellaisena. :) Tosin monet tytöt eivät sitä usko, vaikka sitä kuinka ulkopuoliset sanois, että kelpaa ja on sopivan painoinen. Kai jokaisen täytyy itse käydä kamppailu ulkonäköpaineita vastaan ja toivottavasti lopulta hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. :) Apua tuli pitkä teksti. :D Olit vaan niin hyvästä ja tärkeästä aiheesta kirjottanu niin oli helppo tarttua :D

    ♥: http://my--lullaby.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja heti kirjotusvirhe. :D tuoda* oman mielipitees esille.

      Poista
    2. Kiitos ! Tuli kyllä alussa vähä semmone olo, että jos tää teksti sittenki loukkais ihmisiä. Mun tarkotus ei ollu se, enkä tähänny siihen :)

      Poista
    3. No jos sun tarkotukses ei ollu loukata, niin sillon se on lukijan vastuulla jos joku loukkaantuu. Mun mielestä parhaita mielipidetekstejä on semmoset, joiden kirjoittaja ei häpeä omaa mielipidettään vaan seisoo oman mielipiteensä takana vaikka kaikki ei oiskaan samaa mieltä. :) Hyvää kesää sulle! :)

      Poista
    4. niin no se on kyllä aivan totta ! kiitos mielipiteestäs ja hyvää kesää sullekkin :)

      Poista
  3. Hyvin kirjotettu! Itse olen juuri tehnyt videopostauksen muodokkuudesta joka on mielestäni erittäin hyvä juttu naisessa♥
    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Hyvä teksti oli! Asiaa. Ite oon ihan samaa mieltä! Vuosi tai kaks sitte halusin olla tosi laiha yms. Mut nyt tän vuoden aikana oon tajunnu et mitä väliä sillä on? Oon nykyään ihan sujut mun vartalon kanssa. :) Enkä todellakaan tajua niitä laihoja ihmisiä jotka sanoo itteään läskiks.. Ottaa päähän sellaset. Mut hyvin kirjotettu, respectii siitä! :)

    VastaaPoista
  5. hyvin kirjoitettu teksti! samaa mieltä! oot muuten nätti:)

    http://followyourdreams-oona.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Kiitos ja hyvä, että on ihmisiä ketkä on samaa mieltä !

    Käyn käväsee kattoo sun blogin :)

    VastaaPoista
  7. tarkoitatko siis että itsekukakin ei saa ajatella mitä haluaa omasta vartalosta vaan sen takia että se ärsyttää jotakin muuta. on tässä tekstissä paljon tottakin, mutta esimerkiksi jos on oikeasti ylipinoinen ja se laihuttaa, onko se sitten väärin? koska minä ainakaan itse en ole tyytyväinen vartalooni, ja sen takia teen töitä sen eteen. ihan kiva blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei en todellakaan tarkota sitä. Tarkotan, että mun mielestä oli sitten iso tai syntyny pieneks nii siinä vartalossa ei ole MUN mielestä vikaa. Täähän oli mielipidee teksti. Ei siinä värää oo jos on oikeesti ylipainoinen ja haluaa laihuttaa, mutta se jos laihutus menee överiks . Se oli mun asian pointti. ja kiitos !

      Poista
  8. On kyllä niin totta. Ihailtavaa että uskallat ilmaista asioita vahvasti, kuten minä :) Ite sain tosi jakautuneita mielipiteitä ku aloin puhua aborteista joskus, sen blogin oon kyllä jo poistanut mutta tulen sen tekstin todennäköisesti vielä joskus kirjoittamaan uudelleen... Nyt siis blogi aloitettu uudelleen, uusi kuori ja sisältö, saa käydä tsekkaas :))

    http://greenpiggie.blogspot.fi/

    ps. liityin lukijaksesi

    VastaaPoista
  9. tää on niin totta! itellä on se ongelma että pidän itteani liika laihana!! haluaisin olla paljonki tukevampi ja leveämpi joka suunnasta!! ärsyttää ne keillä on niin perfect vartalo nii kitisee joka viidesminuutti että ''oon niin läski hyi'' :D mielimmin TODELLAKIN oisin vähän lihava ku tämmönen mikä nyt oon:D koska parempi näyttää vähä tukevammalta ku anorektikolta? :) mutta ei mulla muuta!! niin totta kaikki tässä:)

    VastaaPoista
  10. Jep, no nii se vähä on.. mutta ei kaikki oo sujut kroppansa kanssa.. sillä mennään ! :)

    VastaaPoista